چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنیم؟
چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنیم؟ راهنمای تخصصی گام به گام ما را بخوانید تا کافی شاپ ایده آل خود را راه اندازی کنید!
بیش از 70000 کافی شاپ در سراسر ایران وجود دارد و این صنعت در پنج سال گذشته سالانه 10 درصد رشد داشته است. کافه ها برای کار یا استراحت با دوستان مکان بسیار عالی هستند و می توانند قلب جامعه باشند.داشتن یک کافی شاپ ممکن است یک حرکت تجاری هوشمندانه به نظر برسد، اما 50% تا 74% از کافی شاپ های کوچک در عرض پنج سال پس از افتتاح با شکست مواجه می شوند! با در نظر گرفتن این موضوع، باید یاد بگیرید که چگونه کافی شاپی راه اندازی کنید که مردم آن را دوست داشته باشند.
11 مرحله مهم و تخصصی راه اندازی کافی شاپ
1. سطح انتظارات خود را مشخص کنید!
به هر کجای دنیا بروید، خواهید دید که هر کافی شاپی که به صورت جداگانه اداره می شود منحصر به فرد است. از بین مردم، مکان و فضا، بدون توجه به جایی که بازدید می کنید، تجربه متفاوتی خواهید داشت.قبل از باز کردن یک کافی شاپ، باید تصمیم بگیرید که فروشگاه شما چگونه باید کار می کند! و چه چیزی هایی بازدید از آن را خاص می کند.
این سوالات را از خود بپرسید :
- چه نوع کافی شاپی میخواهم داشته باشم؟
- آیا میخواهید غذا، کالا یا هر چیزی غیر از نوشیدنی ارائه دهید؟
- آیا مکان خاصی مورد نظر شماست؟
- آیا شعار و یا یک سبک زندگی خاص مد نظر دارید؟
- مشتریان شما چه کسانی خواهند بود؟
نیمی از لذت داشتن یک کسب و کار ،دیدن این است ،که چگونه با رشد شما تغییر می کند! اما می خواهید حداقل اهداف را در ذهن داشته باشید!؟
آیا به دنبال یک تیم مشاوره حرفه ای برای کسب و کار خود هستید؟
آیا برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز به مشاوره تخصصی دارید؟
آیا برای کسب و کار جدید خود نیاز به یک بزینس پلن دارید؟
طراحی و اجرای یک بیزینس پلن چقدر برای کسب و کار ما مهم است؟
2. طرح کسب و کار خود را بنویسید!
هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون یک برنامه ریزی قدرتمند اجرا شود. میزان آمادگی شما مستقیماً بر شانس موفقیت شما تأثیر می گذارد. با ایجاد یک طرح تجاری، درک عمیق تری از بازار، نیازهای مدیریت و امور مالی خود خواهید داشت.
موارد بسیار مهمی که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود آنها را مورد برسی قرار دهید!
کسب و کار شما چیست و چه کاری را می خواهد انجام دهد؟
نام کافی شاپ شما چیست؟
اجاره مکانی مناسب برای راه اندازی کافی شاپ در منطقه شما چقدر است؟ دستمزد منصفانه برای کارکنان چقدر است؟ هزینه تجهیزات و لوازم چقدر است؟
چند کارمند برای اجرای طرح خود نیاز دارید؟ چگونه کارکنان را استخدام خواهید کرد؟
آیا به مدیران اجرایی نیاز خواهید داشت؟ مدل رهبری چیست ؟ مدل رهبری شما چگونه است؟
برای کالاهای خود چقدر هزینه می کنید؟ نرخ قهوه در بازار های ایران چقدر است؟
منوی شما شامل چه بخش هایی است؟ چه آیتم هایی در منوی شما خواهند بود؟ آیا برای کسانی که محدودیت های غذایی دارند گزینه هایی ارائه می دهید؟
3. تمام مراحل و مدارک قانونی را تکمیل کنید!
قبل از باز کردن کافی شاپ، باید مطمئن شوید که همه امورتان تکمیل و مرتب است. تبدیل شدن به یک تجارت قانونی مهمترین مرحله در این فرآیند است.
مزایای ایجاد یک نهاد تجاری :
شما می توانید نام تجاری ( لگو )، آرم و سایر دارایی های معنوی منحصر به فرد خود را علامت تجاری کنید.
نهادهای تجاری شما را در برابر مسئولیت شخصی در مورد موارد خاص، مانند *نکول وام های تجاری و دعاوی محافظت می کنند.
- *ناکامی در پرداخت سود یا اصل بدهی،نکول زمانی اتفاق میافتد که طرف بدهکار قادر به برآورده کردن تعهد قانونی بازپرداخت بدهی نیست. قرض گیرنده ممکن است وقتی از انجام پرداخت های لازم ناتوان بوده یا مایل به پرداخت بدهی نباشد، نکـول نماید.
یک حساب بانکی جداگانه با استفاده از نام تجاری خود به جای نام شخصی خود ایجاد کنید.
اینکه چه نوع نهادی تشکیل می دهید به موقعیت شما بستگی دارد. در اینجا رایج ترین انواع موجودیت برای مشاغل کوچک آورده شده است :
- مالکیت انحصاری
- شرکت تضامنی عمومی
- مشارکت محدود
- C-Corporation
- S-Corporation
- شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
توصیه می کنیم اگر در مورد این نهادها سؤالی دارید حتما با مشاوران حرفه ای ما در تماس باشید.
4. تأمین مالی
با برنامه ریزی برای راه اندازی یک کافی شاپ، مسائل مالی بزرگترین چالش شما خواهد بود! به خصوص که میانگین وام کسب و کار کوچک در سال های اخیر 150.000.000 الی 300.000.000 میلیون تومان بوده است. با این حال، بسته به اهداف شما ممکن است کافی شاپ شما به مقدار کمتر یا بیشتر هزینه نیاز داشته باشد.
همانطور که قبلاً بیان کردیم، طرح کسب و کار شما باید هزینه های مورد انتظار راه اندازی و هزینه های مستمر را مشخص کند. شما باید این طرح را با مشاوران حرفه ای ما مورد برسی قرار دهید تا بتوانند آنها را ارزیابی کنند.
در اینجا چند راه برای تامین مالی کسب و کار شما را مورد برسی قرار میدهیم!
گرفتن وام کسب و کار کوچک یک راه ساده برای به دست آوردن سرمایه سریع برای راه اندازی کافی شاپ شما است.
شما می توانید در ازای سهام مالکیت یا بازپرداخت مورد انتظار پس از مدت معینی با سرمایه گذاران مستقل شریک شوید.
شما می توانید کافی شاپ خود را با پول نقد شخصی راه اندازی کنید، اما این می تواند بسیار بیشتر از حد انتظار طول بکشد.
5. مکان راه اندازی کافی شاپ خود را پیدا کنید!
جایی که استارت کافی شاپ شما خورده میشود میتواند کسب و کار شما را شکست دهد یا برند شوید! شما می خواهید مکانی را انتخاب کنید که به راحتی در دسترس باشد و از دید عابران مخفی نماند. اگر مکان خاصی در ذهن دارید، فضای شما باید به شما در ساختن آن محیط کمک کند.
از آنجایی که کافی شاپ ها میتوانند مراکز اجتماعی و مناطق پرترافیک باشند، داشتن یک پارکینگ و قفسه های دوچرخه به شما کمک میکند. حتی بهتر از آن، داشتن یک ویوی مناسب می تواند جذابیت شما را به شدت افزایش دهد.
بسیاری از صاحبان کافی شاپ های جدید فضای خود را اجاره می کنند، اما خرید نیز می تواند مفید باشد. اگر قصد دارید تعمیرات اساسی انجام دهید، ممکن است نتوانید با اجاره به اهداف طراحی خود برسید. همچنین، لیزینگ ( اجاره کردن امتیاز یک دارایی ) می تواند منجر به عدم اطمینان در مورد سرنوشت کسب و کار شما شود. حتی اگر کافی شاپ شما موفق باشد، اگر مدیر شما اجاره نامه شما را تمدید نکند یا ساختمان را به شخص دیگری بفروشد، ممکن است مجبور شوید محل اقامت خود را تغییر دهید.که این کار به برند شما صدمه میزند.
در نهایت، چه اجاره یا خرید کنید، مکان شما قیمت را تعیین می کند. موقعیت مکانی عالی ممکن است شما را در مقابل هزاران خریدار بالقوه قرار دهد، اما می تواند به معنای رقابت بیشتر نیز باشد. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات بازار شما درآمد مورد انتظار در بخش های مختلف شهرتان را پوشش میدهد تا اطمینان حاصل شود که میتوانید اجاره/رهن خود را بپردازید.
6. تامین کنندگان را پیدا کنید!
یک کافی شاپ به طور متوسط روزانه 230 الی 450 فنجان قهوه به فروش می رساند که این رقم در کافه با کافی شاپ ، تریا و تیک اوی متفاوت است.شما برای کسب و کار خود به یک منبع ثابت از مواد مصرفی نیاز خواهید داشت.
- دانههای قهوه، شیرین کنندهها یا مواد غذایی خود را از کجا میخرید؟
فروشندگان زیادی وجود دارند که این کالاها را ارائه می دهند، اما شما باید به عوامل زیر توجه داشته باشید :
هزینه و کیفیت اغلب دست به دست هم می دهند، اما اگر این به معنای قربانی کردن سلیقه است، نباید هزینه ها را کاهش دهید. اگر میهمانان فکر کنند قهوه شما کیفیت پایین تری نسبت به رقبای شما دارد، دیگر باز نمی گردند! باید اطمینان حاصل کنید که قهوه شما از منابع معتبر تهیه می شود.
اگر مهمانان شما قهوهای با طعم بهتر بخواهند، آیا آنها میتوانند قیمت های بالاتر از حد متوسط را بپردازند؟
تامین کنندگان شما در چه مدت زمانی مواد مصرفی شما را تحویل می دهند؟ این را در نظر داشته باشید که شما هرگز نباید انبارتان خالی بماند! همیشه روز های شلوغ را در نظر داشته باشید.
7. تجهیزات و لوازم مورد نیاز و مصرفی را خریداری کنید!
به غیر از غذا و نوشیدنی، شما به لوازم دیگری برای ادامه کار خود نیاز دارید. شما باید لوازم یکبار مصرف داشته باشید و سفارشات عمده و بیرن بر را در نظر بگیرید.
برخی از تجهیزات اولیه ای که برای راه اندازی کافی شاپ نیاز دارید :
قهوه سازهای اسپرسو و معمولی به قهوه تازه آسیاب شده نیاز دارند تا طعم با کیفیت بالا را تضمین کنند. برای اسپرسو و قهوه معمولی به آسیاب های جداگانه نیاز دارید.
قهوه و اسپرسو از طریق فرآیندهای مختلفی ساخته می شوند، بنابراین برای پاسخگویی به تقاضا به هر دو دستگاه نیاز خواهید داشت.
اگر قصد دارید منوی وسیعی ارائه دهید، مخلوط کن ها برای اسموتی ها، فراپس ها و سایر نوشیدنی های خاص مفید خواهند بود.
بسیاری از کافی شاپ ها اقلامی مانند ساندویچ را ارائه میکنند، بنابراین سرمایه گذاری روی یک توستر عاقلانه است.
باریستای شما برای اقلام معمولی مانند شیر به یک یخچال زیر پیشخوان نیاز دارد،در نتیجه برای نگهداری چنین مواردی به یک یخچال کوچک نیز نیاز دارید.
شیرینیها، ساندویچ ها و موارد دیگر را با صفحه نمایش های با نور خوب به نمایش بگذارید
آیا کارکنان شما از لباس های مارک دار یا پیش بند استفاده خواهند کرد؟ اگر چنین است، این لباس های فرم را باید از کجا تهیه کنید؟
آیا لیوان های معمولی را برای میهمانان ارائه می دهید یا فقط فنجان های مخصوص ارائه می دهید؟ از آنجایی که در عصر جدید بسیاری از مردم حامی محیط زیست هستند، ممکن است بخواهید از بسته بندی های سازگار با محیط زیست استفاده کنید.
8. نقطه فروش خود را انتخاب کنید!
از آنجایی که تقریباً بیشتر مردم ایران بیشتر از 500.000 هزار تومان در کیف پول خود حمل نمیکنند، شما به یک دستگاه فروش برای پرداخت های نقدی و کارتی نیاز دارید. اما POS شما تنها برای پرداخت ها مفید است.
به دنبال یک Cloud POS مناسب باشید که ویژگی های زیر را داشته باشد :
- گزارش دهی
- مدیریت موجودی
- ادغام حسابداری
- ابزارهای بازاریابی ایمیلی
- برنامه های وفاداری مشتریان IBC
علاوه بر این، باید هزینه های مربوط به POS خود را در نظر بگیرید. برخی از شرکت ها دستگاه های «رایگان» را ارائه میکنند، اما در نهایت از شما کارمزد تراکنش های پنهانی دریافت میکنند که میتواند به مبالغ زیادی در سال ختم شود.
بیزینس پلن یا طرح کسب و کار چیست؟
چرا کسب و کارمان به بیزینس پلن تخصصی نیاز دارد؟
چه زمانی یک تجارت یا کسب و کار به بیزینس پلن احتیاج دارد؟
چند مدل بیزینس پلن داریم ؟ بیزنیس پلن باید چند صفحه باشد؟
بیزینس پلن استارتاپ ها
بیزینس پلن برای مالکیت جدید کسب و کار
بیزینس پلن برای تغییر عملکرد کسب و کار
بیزینس پلن برای توسعه کسب و کار
بازار هدف احتمالی شما چه قدر بزرگ است؟
9. تیم مدیریت و کارکنان خود را استخدام کنید!
آیا می خواهید بدانید چگونه یک کافی شاپی راه اندازی کنید که باعث فروش بالا و محبوبیت برند شما شود؟ بازگشت مشتریان شما برایتان مهم است؟ پس کارمندانی را انتخاب کنید که متعهد به ارائه خدمات عالی به مشتریان از ابتدا تا انتها هستند.
اما چگونه می توان این افراد را پیدا کرد؟
با نوع مدیریت خود شما شروع می شود. شما می خواهید افراد متخصص در زمینه های مختلف، را استخدام کنید! اگر به انجام مصاحبه عادت ندارید، شراکت با کسی که می تواند استخدام را رهبری کند، استرس را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین استعدادها را پیدا کنید.
همانطور که کارکنان خود را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که زمان کافی را به آموزش و کار گروهی اختصاص می دهید. شما می خواهید که همه کارشان را در داخل و خارج به درستی انجام دهند پس کارکنان باید در کنار هم احساس امنیت و راحتی کنند. با سرمایه گذاری در آموزش، می توانید برای شرایط غیرمنتظره آماده شوید و یک محیط مولد را ایجاد کنید.
10. بازاریابی و تبلیغ کنید!
آیا برنامه ای برای انتشار اخبار افتتاحیه بزرگ خود دارید؟ آیا نیاز به کمپین های تبلیغات و مشاورن متخصص در این زمینه دارید؟
مردم دوست دارند مکان های جدید را امتحان کنند و کافی شاپ شما می تواند در افتتاحیه اش توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند، اما اگر به درستی بازاریابی کنید! حفظ مشتریان فعلی آسان تر از یافتن مهمانان جدید است، بنابراین سرمایه گذاری در طرح تبلیغاتی خود بسیار ارزشمند است.
همزمان با انتشار اخبار کافی شاپ جدید خود، هر یک از این کانال ها را پوشش دهید :
رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید و شروع به اشتراک گذاری عکس های فضای خود، تیم و غذا و نوشیدنی خود کنید. این فرآیند را چند ماه قبل از باز کردن شروع کنید تا انتظار ایجاد کنید!
بروشور هایی برای تبلیغ افتتاحیه خود ایجاد کنید و آنها را بین مردم پخش کنید. برای افزایش علاقه می توانید یک تخفیف یا حتی یک کالای رایگان در نظر بگیرید.
یک بیانیه مطبوعاتی پخش کنید و از خبرنگاران محلی دعوت کنید تا از کافی شاپ شما بازدید کنند. یک داستان کوچک در روزنامه محلی شما می تواند برای کسب و کار شما معجزه کند.
کاربران محلی اینستاگرام را پیدا کنید که در غذا/نوشیدنی و اتفاقات محلی تخصص دارند ( فود بلاگرها ) دیدن اینفلوئنسرهای محلی از فروشگاه شما و تبلیغ کسب و کار شما می تواند علاقه زیادی را ایجاد کند.یک هفته قبل از افتتاحیه بزرگ خود، یک افتتاحیه نرم برگزار کنید.
آیا بازاریابی و تبلیغات مهم است؟
چرا باید تبلیغات کنم؟ فروش من خوب است!
تبلیغات در دراز مدت باعث چه اتفاقاتی می شود؟
شهر تبلیغات بزرگترین پلتفرم یکپارچه فضاهای تبلیغات محیطی و آنلاین سراسر کشور
11. کافی شاپ خود را راه اندازی کنید!
هنگامی که هر یک از این موارد را خط بزنید، قادر خواهید بود هر چیزی را که به سر راهتان می آید مدیریت کنید. با آماده سازی و بازاریابی مناسب، کارکنان شما آموزش خواهند دید و مهمانان برای امتحان پیشنهادات شما هیجان زده خواهند شد. اکنون که متوجه شده اید چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنید، می توانید زمان بیشتری را با مهمانان بگذرانید و بر ساخت و رشد برند خود تمرکز کنید!
فروش کالا و خدمات همیشه نیاز به تبلیغات دارد. با توجه به رقابت تنگاتنگی که روز به روز بین فروشندگان ببیشتر می شود، نیاز به تبلیغات بیشتر از قبل احساس می گردد. حوزه تبلیغات بسیار گسترده است از جمله تبلیغات محیطی و آنلاین، که هر کدام زیرشاخه های بسیار زیادی دارند.
پلتفرم “شهر تبلیغات” بزرگترین و جامع ترین مرجع در زمینه خدمات مربوط به تبلیغات می باشد.
توجه به این نکته بسیار مهم است که ما چیزی به اسم شغل پردرآمد نداریم بلکه از دیدگاه من (رضا خلجی) باید یک کسب و کار، مدیر موفق و یا فروشنده حرفه ای بتواند از طریق مشاوره هایی که دریافت می کند و همچنین آموزش ها و مهارت های لازم در هر کسب و کار در کنار تجربه ، کسب و کار خود را پردرآمد کند.
همانطور که میدانید در همه مشاغل ما افرادی را داریم که سرآمد شغل خود هستند و دارای درآمد های بسیار بالایی هستند بررسی نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات آنها و بهبود دادن آنها به همراه کمی چاشنی خلاقیت می تواند سود سرشاری را برای شما به ارمغان آورد.
پیشنهاد می کنم به دنبال شغل های پردرآمد در ایران،نباشید بلکه با سرمایه گذاری بر روی خودتان به دنبال راهکاری باشید که بتوانید نیازی از جامعه را برطرف کنید از این طریق قطعا شما به هدف خود و کسب درامد خواهید رسید البته که راه اندازی رستوران و انتخاب سبک ، منو و خدمات مناسب می تواند یکی از راه های رفع نیاز جامعه و کسب درآمد عالی باشد.
ما در هلدینگ شهر جاب علاوه براینکه به عنوان یک شرکت تبلیغاتی با نام شهر تبلیغات تمامی و انواع خدمات تبلیغات شما ( تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی ) را با بهترین کیفیت انجام می دهیم، اگر علاقمند و خواستار کارهای حرفه ای تر باشید، می توانیم مشاوره های تخصصی کسب و کار و کوچینگ حرفه ای هم برای شما با بالاترین سطح کیفیت انجام دهیم.
در شهرتبلیغات، جناب مهندس رضا خلجی و تیم جوان و متخصص ایشان به عنوان یک مشاوره کسب و کار در خراسان رضوی مشهد و نیشابور در کنار شما خواهند بود تا با مشاوره های حضوری یا مجازی کسب و کار ، مسیر موفقت را سریع تر و دقیق تر طی کنید و هزینه کمتری در این مسیر پرداخت کنید.
پلتفرم شهر تبلیغات واسط بین تبلیغ دهندگان و دارندگان فضایی تبلیغاتی است که تبلیغ دهندگان میتوانند بهترین انتخاب را خود از طریق برسی قیمت ها و شرایط داشته باشند و یا از بخش مشاوره با کارشناسان حرفه ای شهر تبلیغات استفاده کنند. صفر تا صد تبلیغات را به صورت حرفه ای برای کسب و کارهای مختلف انجام می شود. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همه و همه در شهرتبلیغات توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری انجام و پشتیبانی می شود.
شهر تبلیغات یک پلتفرم یکپارچه فضاهای تبلیغات محیطی و آنلاین سراسر کشور است که با ارائه انواع مختلف مشاوره تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محتوای بصری و متنی مورد نیاز کسب و کار شما را از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و بقیه روش های تبلیغات آنلاین و محیطی و با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ و هوش مصنوعی آماده کمک به کسب و کار شما برای افزایش و چند برابر شدن درآمد شما هستیم.
یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود عرضه میکنیم تا با رشد چند برابری درامد مواجه شوند ، طراحی سایت های حرفه ای فروشگاهی و معرفی ادمین های حرفه ای جوان و خلاق پیج های اینستاگرام و سوشیال مدیا برای مشاغل مختلف است.
در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره های آموزش مدیران MBA ( دوره ارشد مدیریت کسب و کار با همکاری دانشگاه های مربوط ) کرده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام می کنیم. خوشحال می شویم در کنار شما این مسیر را بپیمائیم ، ما در کنار شما هستیم برای رسیدن و دیده شدن
مهندس محمد رضا دهنو خلجی
بنیانگذار و مدیر عامل هلدینگ شهرجاب و پلتفرم کسب و کار شهر تبلیغات
بیش از 15 سال تلاش و فعالیت شبانه روزی و کسب دانش مستمر در عرصههای مختلف اجرایی، علمی و اقتصادی
مشاور کسب و کار در مشهد
مشاور کسب و کار در نیشابور
مهندس رضا خلجی مدیر عامل هلدینگ شهرتبلیغات و همچنین ارائه خدمات کوچینگ، آموزش، مشاوره و منتورینگ به بیش از 3000 هزار کارآفرینی، سرمایهگذاری، شرکت دانش بنیان و سایر بنگاههای اقتصادی در ایران در حوزههای مختلف از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی، راه اندازی رستوران ، راهاندازی کسب و کار های کوچک و متوسط و سازمانی،برندینگ، بازاریابی و فروش،رونق و توسعه کسب و کار در سطوح استانی، ملی، منطقهای و بینالمللی را در کارنامه خود دارد.
از زمانی که یک ایده تجاری در ذهن کارآفرین شکل میگیرد تا راه اندازی شغل، رونق فروش و سپس توسعه ابعاد مختلف آن و تبلیغات با مشکلات و چالشهای زیادی همراه است. از این رو، در شهر تبلیغات بر آن شدیم تا تمامی دغدغهها و نیازهای ایده پردازان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، صاحبان مشاغل و … را در غالب خدماتی متنوع و کامل ارائه نماییم.